Welcome To My Page

My Current Blog - Music & Poemz
http://venz-johns.blog.friendster.com

My Current Journal
http://www.tagged.com/pongak

Great women comes within herself.
Any Ideas + Opinions + Commentz are muchly appreciated
Hope yu're enjoying urself here.!!~

About Me

My photo
Odinary Gurl + UniQue in Every Wayz

Monday, June 21, 2010

My Tears


Airmata merupakan salah satu anugerah daripada-Nya untuk menunjukkan rasa kesedihan + kepahitan + kesakitan + keperitan & kematian dan mungkin juga utk kegembiraan + sukacita dalam hidup. Semua hasil daripada emosi dan perasaan manusia..
Tanpa hati siapa la kita.!
Setuju.? me agreed :)


Secara peribadi berapa banyak uda airmata mu mengalir sepanjang hidupmu hasil ratapan kesedihan dan kegembiraan mu.? Aku uda hidup dekat 27 tahun dan sekiranya aku boleh menghitung ada dekat "ber-drum" jua la.! Hahaha salah lagik.. Kenapa aku tetiba cerita pasal "tears"? Hari nie mood kesedihan aku datang lagik.. cam everyday pon aku mood sedey.!
Yaya ai know dak payaH yu all tell me twice or triple.! Kew3x..


Actually..
Im TOUCHED with someone's sms today.! Never tot tat in life there's someone who always pray for me and never once also give up on me.. Always be tat ONE person yang support dr belakang dalam diam althou ai've half ways fall.! Maybe ko orang pon ada kawan2x yang begitu baik kan.? Thank God for each one of them.. Amen loudly.!

Hidup bagaikan roda.! Kejap kita d atas kejap maybe kita d bawaH.. [ter-connect kejap dengan lagu tema ronda2x kL d tv.! Hik3x :P]
Like da sea.. Life jua ada pasang surutnya.. Tapi hidupku.? Banyak berada di bawaH + surut sampai kering.! Hahaha.. bukan aku mau negatif utk semua perkara tapi itu la kebenaran dan hakikat yang telah aku terima dan masi teguh utk bertahan.. Sekurang-kurangnya aku tidak hiprokit dalam penulisan blog aku.. Hanya d sini aku mampu jujur dan meluahkan semua yang terpendam.! Cukup la hari2x mencipta watak dan lakonan drama sendiri atas pentas dunia yang mungkin di puja atau dikritik orang setiap hari..


Aku sedey dengan apa yang telah & pernah berlaku. Banyak perkara aku simpan dalam hati. Tidak diluahkan tidak diselesaikan. Hanya dengan selepas meraung dan meratap aku uda boleh mendapat KELEGAAN yang mendalam.! Itu la aku yang sebenarnya.. nampak manis di luar tapi pahit di dalam..

[itu bukan minta puji ya.? mmg comel semulajadi aku ne.! Haha :p]


Tapi aku uda mendapat kelegaan sebenar. Hanya di dalam DIA yang menopang segala keberadaan aku. DIA yang menghitung setiap titisan airmata ku menjadi sukacita. Hanya dalam DIA aku dapat dipulihkan dan mendapat ketenangan sebenar. Manusia mmg mengecewakan tapi DIA adalah sumber sukacitaku yang sebenar. Thanks to Papa J. Im Yours Forever.!

AlicePongak: The truth is everyone is going to HURT you.. yu just have to decide "Who's WORTH the PAIN"
ai knew ai Never walk alone =)

6 comments:

  1. huhu.. biasala... dlm kehidupan pasti ada pasang surut.. susah senang.. gembira sedih... semua tu permainan dlm kehidupan kita seharian lys.. tabah dlm menghadapinya.. sama2 jak kita kuat utk teruskan kehidupan yg penuh pancaroba ni aa.. eheks!~ yg penting kita hepi!~ huhu.. jgn nampakkan kesedihan kita.. heuheueh.. gurl power plak kita ni kan.. huahuahaua.. sempat laik.. lek jak ko aa.. :D

    ReplyDelete
  2. yeah.! betul.. ai like tat ur word ganik syg
    "Jan tunjukkan kesedihan kita.!"
    itu uda menunjukkan kelemahan kita kan.?
    haha yaba we've the gurl power.!
    Hahaha tengkiu bebeH.!
    love always babe :D

    ReplyDelete
  3. lOve u 2 jua la lys.. hahahah... jgn pikirkan sgt bah... aku pun ko igt gembira sntiasa ka? manada.. aku menangis sndirik2 jak.. teda org tau tu... kekekekek,, malas mo libatkan org lain bha.. biar jak la kita tanggung sndirik...selesai masalah sndirik.. baru kita tau stakat mana kemampuan kita utk menghadapi liku2 hidup yg penuh mencabar ni...kalo malar sedih.. teda apa2 jua kita dpt tu.. mata jak bengkak! huahauhaua~! sabar jak la.. smoga kita terus KUAT.. :D peacee!~ loVe ya!~

    ReplyDelete
  4. Hmm yalor.! aku setuju.. cuma kekadang bila rasa DOWN sangat.. citu la segala yang negatif menyerang sampai bleh KOMA.! Hahaha but syukur aku masi leh fikir positif dan sebab aku punya kawan2x yang senantiasa mendorong aku like yu ganik.. Kesabaran paling penting dalam setiap perkara even yang kecik atau besar.! So sama2x kita STAND STILL sampai ending.. Sayang ganik.. emmuaaaHs :*

    ReplyDelete
  5. huhu.. yup.. think +ve terus k cyg.. hehehe.. im always behind u..support ko slalu bah lys.. huhu.. syg ko jua lys.. jan telampau d pkir.. tu jak... ada org lain yg kena lebih teruk dr kta ni sbnarnya.. kta jak dak tau kn.. suma pun ada prblem sndri tu..
    so... caiyok2 lys.. u go gurl!~ eheks!~ muahs!~(x(x_(X_x(O_o)x_x)_X)x)

    ReplyDelete
  6. ai will try my best.! jan ko larik pulak kalu aku mau jatuh p belakang uda.. bunyi cam durian runtuh tur bumi sekejap.. wkakakakakaa.. yalor masing2x ada bebannya tersendiri.. dr kita sak memilih utk terus maju atau menuju kegagalan.. Hidup cuma sekali kan.? sama2x la kita warna-warnikan ia dengan sebaiknya.! Kekekeke.. BIG hugzz utk ganik.. muaaaaaHs.! (",)

    ReplyDelete